ΟΛΠ: Σήμερα αποφασίζει το Ελεγκτικό Συνέδριο για τον φιλικό διακανονισμό με την Cosco

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Σήμερα αναμένεται η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον φιλικό διακανονισμό μεταξύ ης ΟΛΠ ΑΕ και της θυγατρικής της Cosco στον Πειραιά ΣΕΠ ΑΕ μετά την αίτηση αναστολής που κατέθεσε η ΣΕΠ ΑΕ.

Να σημειωθεί ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε την προηγούμενη εβδομάδα μη σύννομο το σχέδιο του «Φιλικού Διακανονισμού» Cosco - ΟΛΠ το Ελεγκτικό Συνέδριο, αποδεχόμενο με αυτή την σκέψη τα επιχειρήματα των εκπροσώπων των εργαζομένων αλλά και τις γνωμοδοτήσεις έγκριτων νομικών. 
Ειδικότερα το Ελεγκτικό Συνέδριο αποδέχεται τα επιχειρήματα των εργαζομένων και αμφισβητεί τη νομιμότητα του "φιλικού διακανονισμού" μεταξύ ΟΛΠ και Cosco για την κατασκευή του δυτικού μέρους της προβλήτας ΙΙΙ.
Πάντως πληροφορίες αναφέρουν ότι ΣΕΠ (Cosco) και ΟΛΠ έχουν ήδη υποβάλει αίτηση αναίρεσης της απόφασης.
Να σημειωθεί ότι για το θέμα αυτόι είχε εκφράσει σοβαρές επιφυλάξεις το ΤΑΙΠΕΔ, γεγονός που οδήγησε στην παραίτηση της εκπροσώπου του Ταμείου, από το διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ.
Υπενθυμίζεται ότι, βάσει του σχεδίου φιλικού διακανονισμού, ο ΟΛΠ συναινεί στην αναστολή του ελάχιστου εγγυημένου ανταλλάγματος που κατέβαλλε μέχρι σήμερα η Cosco, στο πλαίσιο της αρχικής σύμβασης του 2009. Εφεξής, τα έσοδα του ΟΛΠ από τη δραστηριότητα της Cosco στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων θα προκύπτουν με βάση το ύψος των διακινούμενων φορτίων, γεγονός που, σύμφωνα με τον ΟΛΠ, θα μεταφραστεί σε επιπλέον έσοδα από εκείνα της αρχικής σύμβασης, δεδομένης της συνεχούς ανόδου του αριθμού των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων. Υπενθυμίζεται ότι, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο, διακινήθηκαν συνολικά 1,47 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 1,16 εκατ. εμπορευματοκιβωτίων που είχαν διακινηθεί κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 26,7%.
Σε αντάλλαγμα, η Cosco θα αναλάβει με δικά της κεφάλαια να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη νέου προβλήτα στη δυτική πλευρά του υφιστάμενου προβλήτα ΙΙΙ, όπως επίσης και για την αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό (γερανογέφυρες κ.ο.κ.) των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ.

Επίσης, η Cosco θα αναλάβει για λογαριασμό του ΟΛΠ την κατασκευή του προβλήτα πετρελαιοειδών. Με την ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών, το λιμάνι του Πειραιά θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων από τα σημερινά 3,7 εκατ. TEU σε 6,2 εκατ. TEU. Το υπ. Ναυτιλίας εκτιμά ότι η επένδυση θα διπλασιάσει όχι μόνο τη δυναμικότητα του λιμανιού, αλλά και τις θέσεις εργασίας, δημιουργώντας 700 άμεσες θέσεις εργασίας και επιπλέον 1.500 έμμεσες.