ΕΒΕΠ: Δημιουργία ελληνικού ναυτιλιακού cluster με επίκεντρο τον Πειραιά!

Google news logo Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!


Τη τακτική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, την οποία τίμησε με την παρουσία της η Υφυπουργός Oικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, κα Θ. Τζάκρη.

 

Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, επεσήμανε την πάγια θέση του επιχειρηματικού κόσμου της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά, η οποία έγκειται στη δημιουργία κατάλληλων προϋποθέσεων, με στόχο την αναδιάρθρωση της Βιομηχανίας, την επανεκκίνηση της Ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, το σχεδιασμό συγκεκριμένης βιομηχανικής πολιτικής, καθώς επίσης και τη διεύρυνση της παραγωγικής βάσης, στο πλαίσιο στήριξης του εν λόγω κλάδου, ως βασικού συστατικού μίας εθνικής αναπτυξιακής στρατηγικής.

 

Η κα Θ. Τζάκρη, τόνισε στο χαιρετισμό της:

 

«…Ο χώρος της μεταποίησης γύρω από τη ναυτιλία, μπορεί να αποτελέσει έναν από τους βασικούς πυλώνες για την παραγωγική και οικονομική ανασυγκρότηση και την επιζητούμενη ανάπτυξη της χώρας. Το εγχείρημα αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη δημιουργία ενός Εθνικού Ναυτιλιακού Cluster, με άξονα τη Μεταποιητική και συναφή δραστηριότητα, δηλαδή μιας Συστάδας Επιχειρήσεων θαλάσσιων δραστηριοτήτων, πανελλαδικής εμβέλειας.

 

Στους επιμέρους στόχους του, μπορούν να περιληφθούν για παράδειγμα, η ανάπτυξη συνεργατικών σχημάτων, η δημιουργία αλυσίδων αξίας, η διασύνδεση της βιομηχανίας των logistics, της ναυπηγοεπισκευής, των μεταφορών, της διαμετακόμισης, της μεταποίησης στην αλιεία, των ναυτιλιακών υπηρεσιών, της εκπαίδευσης, της έρευνας και της ανάπτυξης κ.ά.

 

Τα πλεονεκτήματα από τη συμμετοχή των επιχειρήσεων είναι καθοριστικής σημασίας, γιατί, μεταξύ άλλων, διασφαλίζουν μία σημαντική τοπική αγορά για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες και μία υψηλή συγκέντρωση των επιχειρήσεων, που δημιουργούν μία διευρυμένη αγορά και ως εκ τούτου περισσότερες ευκαιρίες για την προσέγγιση μεγαλύτερου αριθμού πελατών, ευκολότερη πρόσβαση σε πόρους, μειωμένα κόστη μεταφορών και πιο απλές αλυσίδες ανεφοδιασμού, ευκολότερη ενσωμάτωση νέας τεχνολογίας και καινοτομιών, ευνοϊκό περιβάλλον για τη δημιουργία επιχειρήσεων, αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους στο διεθνές περιβάλλον κ.ά….».

 

Χαιρετίζοντας την αξιόλογη πρωτοβουλία συγκρότησης του πρώτου, ελληνικού, ναυτιλιακού cluster, o κ. Β. Κορκίδης, ανέφερε:

 

«...Λειτουργώντας πάντα συλλογικά, θέλουμε τις συνέργειες, να τις κάνουμε πράξη. Βέβαια, αναφορικά με θέματα ναυτιλίας, τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο έχουν το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Δυστυχώς, η διαρκής υποχώρηση του μεριδίου της Μεταποίησης στο σχηματισμό του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (Α.Ε.Π.) στη Χώρα ερμηνεύεται, ως σαφής τάση αποβιομηχάνισης της ελληνικής οικονομίας και μετασχηματισμού της σε μια οικονομία υπηρεσιών. Σε μία προσπάθεια αντιστροφής αυτής της δυσμενούς συνθήκης, το Ε.Β.Ε.Π. συμμετέχει με εκπροσώπους του σε επιτροπές, βρίσκεται σε συνεχή διαβούλευση με τα αρμόδια υπουργεία και φορείς, υποβάλλει υπομνήματα, καταθέτει τεκμηριωμένες προτάσεις σε θέματα ύψιστης προτεραιότητας, που αφορούν στη Βιομηχανία και ιδίως στους τομείς της Ναυπηγοεπισκευής, της Επιχειρηματικής Χωροθεσίας και της απλοποίησης των διαδικασιών αδειοδότησης. Η Βιομηχανία αποτελεί διαχρονικά έναν ισχυρό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, που δημιουργεί διατηρήσιμες και ποιοτικές θέσεις εργασίας, ως εκ τούτου, οφείλουμε όλοι να τη στηρίξουμε…».

 

Στη συνέχεια, τα βασικά θέματα που τέθηκαν από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Ε.Β.Ε.Π., ήταν:

 

• Η απλοποίηση της αδειοδότησης των μεταποιητικών επιχειρήσεων.
• Ο εξορθολογισμός του υψηλού λειτουργικού κόστους της μεταποίησης και η λήψη μέτρων για τη μείωση του ενεργειακού κόστους.
• Η λειτουργία των παλαιότερων αναπτυξιακών νόμων, και κυρίως η αποπληρωμή των ελεγμένων και ολοκληρωμένων επενδύσεων (παράταση χρόνου ολοκλήρωσης επενδυτικών σχεδίων Ν. 3299/2004).
• Οι επιμέρους νομοθετικές ρυθμίσεις που πρέπει να ψηφιστούν για τη βελτίωση του περιβάλλοντος ανάπτυξης των επιχειρηματικών πάρκων, με σκοπό κυρίως την περιβαλλοντική εξυγίανση, ιδίως των Άτυπων Βιομηχανικών Συγκεντρώσεων, τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, μέσω της οργάνωσης της χωροθέτησης των επιχειρήσεων κ.ά.
• Επανεξέταση του Π.Δ. (Φ.Ε.Κ. 1049/ 1995) σε συνδυασμό με την αναθεώρηση των χρήσεων γης στην περιοχή του Ελαιώνα σε βιομηχανίες και βιοτεχνίες.
• Η εξαίρεση των επιχειρήσεων, που βρίσκονται στο Όρος Αιγάλεω από οποιαδήποτε ενέργεια και σχεδιασμό για οργάνωση πρασίνου του ΥΠΕΚΑ δεδομένης της οικονομικής συγκυρίας.
• Βελτιωτικές ρυθμίσεις στον τομέα των εργασιακών σχέσεων ( π.χ. κρίνεται αντισυνταγματική η επιβολή ποινών για παραβάσεις στα εργατικά, χωρίς να κληθεί ο εργοδότης να υποβάλλει τις απόψεις του).
• Ρυθμίσεις σχετικά με τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
• Ρυθμίσεις σχετικά με τη διαχείριση αποβλήτων και απορριμμάτων.
• Ρυθμίσεις σχετικά με την υψηλή βιομηχανική συγκέντρωση στον Ασπρόπυργο, Ελευσίνα-Μαγούλα, Μάνδρα.
• Ο ορισμός ομάδας εργασίας για την ανάπλαση και αναδιαμόρφωση του ΒΙΟΠΑ Άνω Λιοσίων.
• Λήψη περαιτέρω αρμοδιοτήτων από τα Επιμελητήρια προς επιτάχυνση των διαδικασιών.
• Ο Νόμος 4178/2013 για την τακτοποίηση αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσεων γης .
• Η ενεργοποίηση του Νόμου 4302/2014 για την εφοδιαστική αλυσίδα και η επίσπευση των διαδικασιών για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.

 

Η κα Υφυπουργός δεσμεύτηκε, τέλος, για τη στενή συνεργασία του Υφυπουργείου Βιομηχανίας με το Ε.Β.Ε.Π. και τους άλλους παραγωγικούς φορείς του Πειραιά, θεωρώντας το Επιμελητήριο, ως έναν από τους πλέον αξιόπιστους φορείς, που μπορούν να συνεισφέρουν θετικά στην επανεκκίνηση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας και στην ανάκαμψη της τοπικής και εθνικής οικονομίας.

 

Δείτε τις φωτογραφίες: